Puricele în ureche de Georges Feydeau

Puricele în ureche impune un teatru de relatii, un teatru în care predomina comicul de situatie, iar situatiile, desi simple, cu cât sunt mai încurcate si mai imposibil de rezolvat, cu atât devin mai verosimile si mai profund umane.
Universul personajelor este unul pestrit, viu si mereu în miscare: înalta societate a saloanelor pariziene, doctorul, majordomul încornorat în fata propriilor ochi, patronii unui bordel de lux, spaniolul împreuna cu sotia, bucatareasa cocheta, englezul-scotian, toti se perinda de la Hotelul “Motanasul Gentilom” la Casa Chandebise, purtati de acelasi carusel al încurcaturilor. Toata lumea fuge dupa toata lumea si, în acelasi timp, ei fug unii de altii.
Intriga este reprezentata de bretelele lui Chandebise, daruite varului sau, Camille. Pentru ca medicul i-a recomandat sa poarte bretele speciale, Chandebise face cadou toate celelate bretele varului sau. Acesta, într-o escapada amoroasa la Hotelul “Motanasul Gentilom” îsi uita bretelele acolo. Într-o zi, pe când doamna Chandebise îsi desfasoara obisnuita activitate de
a desface scrisorile sotului, doar pentru a vedea ce scrie-n ele, deschide un colet postal ce contine bretelele lui Chandebise. De aici încurcatura se dezvolta, caci dupa un scenariu conceput de prietena ei cea mai buna, doamna Chandebise îi scrie o scrisoare anonima sotului, prin care îi da o întâlnire (la care se va prezenta) chiar la Hotelul “Motanasul Gentilom”. Într-un final, dupa multa alergatura, betii, amenintari cu moartea si râsete, enigma este deslusita chiar de catre autoarea ei.




Ascultă piesa la Radio Crocodilu Mac-Mac sau online chiar aici:

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.